16 Ekim 2009 Cuma

HASTA HAKLARI

HASTA VE HASTA YAKINLARININHAK VE SORUMLULUKLARI
Sağlığınızı korumak, sürdürmek veya tekrar kazanmak için sağlık hizmeti almaya geldiğiniz Özel Yüzyıl Hastanesi’nde günlük hayatta karşılaşmadığınız değişik uygulamalar, işlemler ve kavramlarla karşılaştığınızın farkındayız.
Sağlık hizmetlerinin iç ve dış hasta memnuniyetine uygun, insan haysiyetine yakışır şekilde siz hastalarımız ve yakınlarının “hasta hakları��?ndan faydalanabilmesi ve hak ihlalleri ile bunlara bağlı ortaya çıkan problemlerin önlenmesi için hasta ve hasta yakınları ile tüm sağlık personelimizin en iyi şekilde eğitilmesini hedeflemekte ve bu doğrultuda çalışmaktayız.
Hasta hakları, temel insan haklarının sağlık hizmetlerine yansımasıdır. Dünya Tabipler Birliği Bildirgesi (Lizbon, 1981), Avrupa Hasta Hakları Bildirgesi (Amsterdam, 1994), Dünya Tabipleri Birliği Hasta Hakları Bildirgesi (Bali, 1995) ve T.C. Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği (Resmi Gazete, Tarih: 01.08.1998, Sayı: 23420)’nce kabul edilmiş somut haklardır.
Özel Yüzyıl Hastanesi olarak, misyon, vizyon ve kalite politikamızın ortaya koyduğu ilkelerle siz hastalarımızın ve yakınlarının hakları ile bizlerden beklentileriniz hakkında bilgilendirme sorumluluğunu taşımaktayız.


HASTANIN HAKLARI
Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
Mahremiyete saygı gösterilmesi:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya ve kendisi ile ilgili bilgilerin gizli tutulmasını istemeye hakları vardır.
Hastanın rızası ve izin, tedaviyi reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
Güvenliğin sağlanması:
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda alma hakkı vardır.
Dini vecibeleri yerine getirebilme ve dini hizmetlerden faydalanma:
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
CEP TELEFONUNUN ZARARLARI

- The funniest videos are a click away
***

Hiç yorum yok: